Gå til hovedinnhold

Helgegleder #74 - sommerminner 1

Endelig er Helgegleder tilbake etter sommerferien, og mange gleder har det vært i løpet av denne tiden.
Sommeren har jo vært helt upåklagelig, og batteriene fikk ladet seg skikkelig før vekkeklokka igjen ringte sitt velkjente signal.

De første rundene av helgegleder vil jeg vise dere sommerminner, eller kanskje vi skulle si sommergleder.
Har du en glede, stor eller liten, sommer eller vinter, ferie eller hverdag, så er du hjertelig velkommen til å være med på denne uformelle fotoutfordringen.


I sommer har vi vært i dyrenes verden, og det er fasinerende å se deres adferd.
Første stoppe sted var Bjørneparken i Flå.


Et fantastisk sted for en dyrekjær familie, som kunne vandre rundt i eget tempo, og stoppe opp for å nyte de svære og imponerende dyrene som finnes der. 
Vi var der i to dager, og koste oss glugg.


Bjørnene var jo selvfølgelig trekkplasteret, og da mating av disse flotte brune dyrene.
Kan jo bli lenge å vente på maten noen ganger, så det er godt og sette seg ned på litt.


Kanskje det hjelper å reise seg litt?


Endelig kom godsakene, og hunn bjørnene kunne få mettet magene sine.


En god, variert og sunn frokost.


En liten reveunge skal jo også ha mat, og den venter spent på hva matmor kommer med.


Mammarev er litt mer opptatt av publikum, som sto på rekke og rad over matfatet.


Mange spennende dyr og aktiviteter i Bjørneparken, og den ene av disse var å slenge seg i line.
Sønnen i huset, som ikke aner hva redsel er, gjør seg klar for høyden.


HOI, hvor det går!


Det var varmt i Flå også, og det preget nok de fleste dyrene.
Denne gaupa var lat og koste seg i gresset, men jammen skal jeg si den fikk fart på seg, og viste hva den sto for når maten skulle serveres.
En spretten og sprek "katt".


Bjørneparken kan anbefales på det sterkeste, og man får virkelig en god avslappende følelse når man vandrer rundt blant dyrene.

Dette var min helge/sommerglede nr 1, men jeg gir meg ikke helt med dyr. 
Neste helg kommer sommerminner/gleder nr 2, og da er vi på Langedrag.

Håper dere har lyst til å være med på Helgegleder utover høsten og vinteren, og jeg gleder meg allerede til å lese deres gleder.
Skriv et innlegg på bloggen din og link den opp hit. Har du ikke blogg, så kan du legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Ønsker alle en flott helg.



Kommentarer

Jannibele sa…
Så kjekt at du er i gang med Helgegleder igjen Vivi. Mange som har mye å dele etter sommeren. Dere har hatt flotte opplevelser ser jeg:) God helg!!
Hei på deg. Koselig med helgeglede igjen. Så fine bilder du viser. Der har jeg ikke vært,så det var bra du viser hva de har å by på.Kos deg i helga! :)
Ranten sa…
Jeg har kjørt forbi noen ganger og vurdert å stoppe :-)) Man trenger vel ikke ha med et alibi?! (Barn..) God helg!
Lunalei ;-) sa…
Så koselige bilder av dyr - spesielt det nærbildet av revemamma....nyyydelig!
Flotte opplevelser ser det ut til!
Riktig god helg.
Lunalu
Unknown sa…
Så artig at du er igang igjen med helgegleder Vivi.

Så artig å se på alle de flotte dyra og så fine bilder du har fått av de.
Ja ferien er over men her henger det litt sommer i lufta ennå,
vi får bare nyte hagen, helgen og høsten.

Jeg skal lage en helgeglede-blogg i morgen tenker jeg.

God lørdag.
hagen vår sa…
Hei! Det er ganske rart å være så nær dyr som en nesten aldri ser, heldigvis får jeg nesten si. Morsomt å kunne studere dem på nært hold.
Hyggelig at du er i gang med helgegleder. Anne
eli bella sa…
Flotte bilder fra bjørneparken, de er så fine, tobeinte og firbeinte. Får se om jeg får litt fart på bloggingen igjen, det går tregt her. Ha en fin søndag.
Så roligt att Helgegleder är igång igen:) Så fina djurbilder.
Ha en fin söndag
Kram Maria
Så gøy at helgegleder er tilbake. Det er så bra å fokusere på det positive, og ta vare på alt det skjønne og gode i hverdagen (og ikke minst helga). Fin gutt du har!:)
Så fine gleder du viser.
Kjekt du "samlar" oss igjen.

Fin vekestart!!
Bjørneparken må nok besøkes sammen med barnebarn. Takk for tipset. Jeg har vært på besøk i Hagen til en kollega denne helgen, en riktig bestemoridyll..

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne