Gå til hovedinnhold

Helgegleder # 31


Da er helgegleder i gang igjen, og dette har jeg gledet meg til lenge.
Det er kjempe koselig å lese deres helgegleder, og jeg håper at dere har lyst til å delta i denne uformelle fotoutfordringen.

Jeg legger ut helgeglede allerede nå, for vi reiser på hytta seinere i kveld, og der oppe har jeg ikke nett.


Har du lyst til å dele en helgeglede, så er det bare å hive seg med.
En helgeglede kan være både en liten eller en stor glede, det er opp til deg å bestemme.
Jeg er opptatt av at det skal være en opplevelse som har gjort deg og dine glade.

Jeg starter med sist helg.
Hele helgen gikk med til fotballturnering.
En kjempe helg for fotballgale mennesker, inkludert min sønn.


Her et lite overblikk over stadioen.
Alt i alt var det 14 fotballbaner, hvor det var kamper fra fredag til søndag.


En konsentrert spiller før første kamp på lørdag.
"vinner vi tro?"


Baller og utstyr ligger klart, så nå er det bare å få ballen i nettet hos motstanderen.


Her min fotballgale sønn i aksjon (i rød trøye).


Det ble nok et tap, men vi reiser hjem med god tro på neste dag, og nye muligheter.

En annen koselig helg vi har hatt, er moltetur i Øyerfjellet.



Min trofaste turvenn er alltid med, og klar for å plukke skogens gull.


Det er flott på fjellet, og sola tittet også frem etter hvert.


Etter at moltene var plukket, var det deilig med et avkjølende bad.
Her sammen med Albin, hunden til noen venner av oss, som var med på tur.


Utsikten fra hytta til våre venner.
Perfekt helg på fjellet.


Lek med pinner er alltid gøy.


Her er moltene som ble plukket. 
Vi fant ikke så mange, for det var mye kart, og vi var heller ikke alene om å plukke bær den dagen.
Men jeg har nok til det lille jeg skal bruke det til, og er kjempe fornøyd med fangsten.

Har du lyst til å dele en av dine helgegleder, så er det bare å lage et innlegg på bloggen din.
Link den opp hit, ved å trykke på Inklikz-knappen.
Linken er åpen helt frem til mandag kveld.

Har du ikke blogg, så kan du også legge ut bilde på Instagram #helgegledervivishagerom

Da drar jeg på hytta, for å oppleve nye helgegleder.


Kommentarer

Så koselig at du er i gang igjen=) Jeg så ikke det før jeg la ut mitt innlegg, men da har jeg en mulighet til å lage et nytt i morgen=) Ønsker deg og dine ei koselig helg=) Vibeke
Ingun sa…
Jeg ferierer også i Øyerfjellet:-) flotte bilder....
Elin sa…
Fine bilder, Vivi!
Og endelig er helgegledene igjen. Terskelen for å poste et innlegg blir lavere og jeg kan legge ut bilder med gode minner uten noen rød tråd eller sterkere mening. Nydelig ;)
Hurra for deg!
Unknown sa…
Hei og heia,,,
Så flott tur-venn og fotballspiller du har.
Jeg savner det der litt for jeg var fotballtrener i 15 år når gutta mine var yngre.
Så flotte molter, det finner vi ikke mye av her.

God helg fra Marit.
Herlig å se fotballgutten! Skulle gjerne hatt slike molter i fryseren... Så flink du er til å høste av naturens bærforråd. Bra initiativ med helgegleder.
Marit sa…
Så flotte helgegleder du viser! Det er så koselig å gå tur i skogen, og plukke bær. Du er kjempeflink!

Klem
Eva Linnea sa…
Hejsan! Nu hänger jag på helgglädje igen. Roligt att du fortsätter med det här. Hoppas den här helgen var lika fin som den du visar i inlägget.
Ha det gott!
/EL
Anonym sa…
Can I simply say what a comfort to find a person that
really understands what they are talking about over the internet.

You certainly realize how to bring a problem to light
and make it important. A lot more people must check this out and understand this side of the story.

It's surprising you're not more popular because you most certainly possess the
gift.

Take a look at my web-site; transmission repair colorado springs,transmission repair pros,transmission service colorado springs,used transmissions colorado springs,rebuilt transmission Colorado springs

Populære innlegg fra denne bloggen

Macrobilder fra skogen

 

Helgegleder # 21

Jeg gleder meg allid til helgen. Tid for avslapping og kos sammen med familie og venner.   Tusen takk til dere alle sammen som bidrar med bilder til Helgegleder. Det er kjempe koselig å lese om andre gleder, om de er små eller store, så er det alltid stas å sette seg ned for å se.   Har du noen bilder som har skapt eller skaper en Helgeglede, så er du hjertelig velkommen til å delta.   I denne runden så er det på tide med litt matglede igjen. Jeg er utrolig glad i mat, og i å lage mat med spennende smaker.   Sist helg var det jo påskeaften. Her i huset har vi ikke noe fast matrett den kvelden, så i år ble det kalkun. Etter et innpuls kjøp på Kiwi.  Frøst så penslet jeg den med olje. Finhakket hvitløk, sitronpepper og raspa limeskall ble gnidd inn og slik lå den på benken en halv times tid (under folie) Jeg kuttet gulerøtter og purreløk i litt store biter og la sammen med kalkunen. Dette gir smak på kraften, som jeg senere skulle bruke til saus.

Helgegleder #68

Helgegleden denne gang kommer en dag tidligere, slik at vi alle kan få tid til ALT vi skal gjøre i morgen tidlig. Her i huset skal sønnen gå i barnetog, og da hjelper det lite om det er lørdag morgen. Tidlig opp for å henge ut flagg, spise frokost, få på penklær og være klar på skolen når klokka slår. Denne runden av helgegleder blir en blanding av flere ting. Sist helg så lå jeg på sofa'n med feber, hoste og snørr. Ikke noe stas, men lykkelig for at det ikke var denne helga. På søndag pakket jeg meg godt inn og tok med kamera ut, det kunne jo være noe som hadde kommet frem siden sist. Denne Auriklen kjøpte jeg i fjor, og du verden så flott den er. Se på det hvite, det ser nesten ut som snø. Siden Auriklen er en lav plante, så kan dere vel tenke dere hvordan jeg lå for å ta disse bildene :) Bare det kan jo være en flott helgeglede, i alle fall for nabo'n. Den flotteste overraskelsen på søndagens runde, var allikevel julerosen. Denne